Зашто волим ћирилицу – Алекса Марковић

Ћирилица је писмо којим се споразумевју  људи у мојој земљи. Ћирилица нам помаже да се лакше разумемо, разговарамо, помогнемо једни другима.

Ја сам се први пут сусрео са азбуком када сам кренуо у први разред. За брзо и лако учење  ћирилице можемо да захвалимо творцу наше азбуке, Вуку Караџићу. Он је успео да нам олакша учење тиме што је направио азбуку такву да сваки глас који изговарамо можемо да напишемо само једним словом. Вук је увек говорио: „Пиши као што говориш, читај као што је написано.“ Као и друга деца и ја сам успео да научим азбуку и данас читам брзо и лако пишем ћирилицом. Волим ћирилицу зато што није тешка за учење, а опет је тако величанствена и лепа. Уз помоћ ћирилице сам написао прве речи, честитке, поруке, прочитао много књига, научио значење многих речи… Свакодневно користим ћирилицу када сам са мојим вршњацима, породицом, наставницима. Да немамо ћирилицу, не бисмо могли да разумемо говор једни других. Важно је да и даље негујемо наш језик и писмо, да га не заборавимо, јер Вук је увек говорио: „Пиши као што говориш, читај као што је написано.“ Као и друга деца и ја сам успео да научим азбуку и данас читам брзо и лако пишем ћирилицом. Волим ћирилицу зато што није тешка за учење, а опет је тако величанствена и лепа. Уз помоћ ћирилице сам написао прве речи, честитке, поруке, прочитао много књига, научио значење многих речи… Свакодневно користим ћирилицу када сам са мојим вршњацима, породицом, наставницима. Да немамо ћирилицу, не бисмо могли да разумемо говор једни других. Важно је да и даље негујемо наш језик и писмо, да га не заборавимо, јер оно представља наш народ и наше корене.

Због тога што је лака за учење и писање и омогућава ми да све своје мисли и осећања преточим у речи, ја волим ћирилицу и трудићу се да и даље буде тако.

Leave a Reply

